Thursday, July 3, 2008

UPM keris putra

…………..WAKAKAKAKA……….

Tercengang aku bila aku dengar tokoh yang aku kagumi bercakap pasal ISLAM ...
kenapa tercengang ? sebab terkedu aku dengar TNC HEP UPM nak bercakap pasal ISLAM. Tu yang pelik lagi berselirat otak aku cari ramalan. Dah buang tebiat ka TNC aku ni atau dia dah insaf.


wakakaka..

jadi pada hari kejadian aku pegi la dengar apa yang TNC nak cakap. Macam biasa-biasa aku dok ikut program pembantu universiti. Semua kenal aku , Fahmi, Che Pau , Safina yang cun melecun tu dan banyak lagi .Takkan x kenal aku tiap-tiap tahun aku jadi balacci diorang. Pendek kata aku ni cam aur ngn tebing dengan diorang nih. Jadi apa-apa program aku conform bleh masuk.
hehe..bila lalu depan banner ceramah,rasa geli lak "Ceramah Penghayatan Islam bersama TNC"

wakakaka……….

Nak tergelak aku. Sebab kalau bab-bab islam ni aku punya boss ni tak penah ajar aku.yang aku tau dia penah ajar aku camna nak sokong umno selama-lamanya. Kalu nak kata bila aku hiris lengan aku ni. Darah merah yang keluar memang darah UMNO la..amacam fanatic dak aku..jangan memain. Kalau kat UPM ni dah banyak aku ikut wat kacau terutamanya duk kacau bebudak bangang PMI dan laki ka pompuan ka sama ja.Tapi x leh la share dalam blog nih..kang kena terajang ngan boss aku plak x dapat cari makan lak nanti.

Bila aku duduk dengar boss aku cakap kat depan. Aku dah agak dah dia kan cakap pasai kaum aku. Aku orang melayu.Melayu boleh.Cuma banner kat luar dia taruk nama islam..haha..taktik yang selalu aku pakai bila pegi kem – kem aspirasi. Nama luar lain tapi program dia tahap politik dewa punya. Paling banyak tentang melayu.Baru – baru ni aku da join kat uitm. Ada idea yang aku agak blur dari kem tu.tentang usrah ketuanan melayu.ntah ape-ape gi amik idea tuh. Yang aku tau bebudak usrah nih budak pmi ja yang buat.

Wakakaka…….

Yang syoknya ari kejadian tu ada budak pmi masuk dengar ceramah TNC.duduk depan sekali, haha..mesti pedas punya sebab TNC bila bercakap pasai melayu nih memang ada uhmnya. Kira antara melayu ngan islam ni dia kuat melayu lagi.Aku ingat lagi pesan boss aku ni kat aku, Melayu mengalahkan Islam. Dimana bumi dipijak disitu Melayu dijunjung. Benda ni tersemat dalam aku punya jiwa.. aku jiwa melayu katakan.

Dah kot aku malas nak taip nih…bila-bila ada mood aku taip lagi..

Wakaka…………..

1 comment:

Unknown said...

ok lah tu...sabar salah satu cwng imannn...